ŠAVB specialistų parengtos mokymų programos
- Titulinis
- Regiono bibliotekoms
- Kvalifikacijos kėlimas
- ŠAVB specialistų parengtos mokymų programos
Kvalifikacijos tobulinimo renginiai gali būti organizuojami tiek Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešojoje bibliotekoje, tiek Šiaulių ir Telšių apskričių savivaldybių viešosiose bibliotekose ar kitur. Jei pageidautumėte mūsų parengtų mokymų, pranešimų, ar norite dalyvauti stažuotėje, prašome kreiptis:
Vyr. metodininkė
Paulina Sprindžiukaitė
Tel. +370 41 52 37 48
El. paštas paulina.sprindziukaite@savb.lt
Programos tikslai |
Atnaujinti mokyklų bibliotekų ir viešųjų bibliotekų specialistų profesines žinias, plėtoti kompetencijas ir gebėjimus, kelti jų kvalifikaciją. Skatinti kokybiško turinio informacijos išteklių kaupimą, optimizuojant bibliotekos informacijos išteklių fondo valdymą, gerinant vartotojų poreikius atitinkančią fizinę ir informacinę infrastruktūrą. |
Programos uždaviniai |
|
Programos aprašymas | Baigę mokymus dalyviai įgis naujų žinių ir kompetencijų, kaip kokybiškai atrinkti ir pateikti informaciją. Gebės optimaliai organizuoti, valdyti, tvarkyti savo įstaigos išteklių fondą, remdamiesi Lietuvos ir užsienio bibliotekų praktika. |
Trukmė | 8 akad. val. |
Programos autorė | Jolita Rimeikienė, Informacijos išteklių skyriaus vyr. bibliotekininkė-metodininkė |
Programos tikslas |
Suteikti teorinių ir praktinių žinių apie ekslibriso kūrimo galimybes ir resursus regiono viešosiose bibliotekose. |
Programos uždaviniai |
|
Programos aprašymas | Dalyviai susipažins su ekslibriso sąvoka, jo panaudojimo galimybėmis ir technologinėmis kūrimo subtilybėmis. |
Trukmė | 4 akad. val. |
Programos autorė | Lolita Kivickienė, Kultūros paveldo tyrimų ir sklaidos skyriaus edukatorė |
Programos tikslas |
Ugdyti bibliotekininkų įgūdžius lavinant ikimokyklinio ir pradinio amžiaus vaikų emocinį intelektą, pasitelkiant emocinio intelekto žaislus kimočius. |
Programos uždaviniai |
|
Programos aprašymas | Mokymų metu dalyviai supažindinami su ikimokyklinio ir pradinių klasių vaikams skirta emocinio intelekto ugdymo su kimočiais programa. Kimočiai – edukaciniai žaislai, su kuriais vaikai mokosi išsakyti savo emocijas, jas valdyti, pažinti save ir įgyti pasitikėjimo. |
Trukmė | 4 akad. val. |
Programos autorė | Giedrė Čarienė, Informacinių, edukacinių ir kultūrinių paslaugų skyriaus vyr. bibliotekininkė |
Programos tikslas |
Tobulinti bibliotekų specialistų gebėjimus naudotis pateikčių pristatymų IKT programomis ir jų įrankiais. |
Programos uždaviniai |
|
Programos aprašymas | Mokymų dalyviai susipažins su pateikčių rengimo principais. Bus pristatytos įvairios programos, kurios gali būti panaudojamos pateikčių kūrimui. Dalyviai praktiškai išbandys programas ir pabandys patys kurti bei pristatyti savo pateiktis. |
Trukmė | 6 akad. val. |
Programos autorė | Paulina Sprindžiukaitė, Bibliotekų plėtros skyriaus vyr. metodininkė |
Programos tikslai |
Tobulinti bibliotekininkų gebėjimus naudotis skaitmeninėmis technologijomis. Skatinti kūrybiškumą pritaikant mobiliųjų skaitmeninių įrenginių programėles bibliotekų veiklose. |
Programos uždaviniai |
|
Programos aprašymas | Šiomis dienomis viena iš viešųjų bibliotekų veiklos krypčių – bibliotekos vartotojų informacinių gebėjimų ugdymas. Norint kokybiškai aptarnauti bibliotekos vartotojus, vesti inovatyvius edukacinius užsiėmimus, bibliotekos darbuotojams pravartu būti susipažinusiems su moderniomis technologijomis, jų praktiniu panaudojimu. |
Trukmė | 6 akad. val. |
Programos autorė | Jolita Rimeikienė, Informacijos išteklių skyriaus vyr. bibliotekininkė-metodininkė |
Programos tikslas |
Supažindinti su papildytos ir virtualios realybės kūrimu ir panaudojimu. |
Programos uždaviniai |
|
Programos aprašymas | Šiandieninis Z ir Alfa kartos vaikų ugdymas yra glaudžiai susijęs su technologijomis ir mokymusi pasitelkiant interaktyvius ir įtraukius būdus. Istorijos kūrimas virtualios realybės aplinkoje yra vienas iš tokių būdų. Jo metu vaikas mokosi, ne tik kaip geriau perteikti istoriją, kurti siužetą, bet kartu suteikiama erdvė atsiskleisti jo kūrybiškumui ir žaismingai susipažinti su programavimo principais. Ši veikla gali būti integruojama ir siejama su pamokų turiniu – taip būtų skatinamas mokytojų ir bibliotekos darbuotojų bendradarbiavimas. |
Trukmė | 5 akad. val. |
Programos autorė | Paulina Sprindžiukaitė, Bibliotekų plėtros skyriaus vyr. metodininkė |
Programos tikslai |
Ugdyti bibliotekų darbuotojų skaitymo skatinimo užsiėmimų organizavimo įgūdžius. Skatinti bibliotekų specialistus plėsti paslaugas ir inovatyvias veiklas vaikams, turintiems ASS ar kitų kalbos ir komunikacijos sutrikimų. |
Programos uždaviniai |
|
Programos aprašymas |
Nors Lietuvoje nėra pateikiamas tikslus autizmo spektro sutrikimą turinčių vaikų skaičius, bet yra žinoma, kad bendras autizmo bei kalbos ir komunikacijos sutrikimų turinčių vaikų skaičius nuolat auga, todėl svarbu gebėti su jais dirbti ir bibliotekoje bei teikti jiems naujas ir vertingas paslaugas. Sensoriniai skaitymai – viena tokių veiklų. Sensorinių skaitymų užsiėmimai ypač aktualūs siekiant ugdyti vaikų, turinčių autizmo spektro arba kalbos ir komunikacijos sutrikimų, kalbėjimo, darbo grupėje, komunikavimo įgūdžius. |
Trukmė | 7 akad. val. |
Programos autorė | Vaida Antanaitienė, Informacinių, edukacinių ir kultūrinių paslaugų skyriaus vyr. bibliotekininkė-metodininkė |
Programos tikslas |
Tobulinti bibliotekininkų gebėjimus naudotis naujosiomis technologijomis kuriant virtualias parodas. |
Programos uždaviniai |
|
Programos aprašymas | Baigę mokymus dalyviai įgis naujų žinių ir kompetencijų, reikalingų kuriant virtualias parodas. Mokymuose aptariamas parodos koncepcijos kūrimas, medžiagos virtualiai parodai rinkimas, techninis medžiagos parengimas ir autorių teisių laikymosi principai. |
Trukmė | 5 akad. val. |
Programos autorė | Audronė Baškienė, Kultūros paveldo tyrimų ir sklaidos skyriaus vyresn. bibliotekininkė-metodininkė |