ŠAVB specialistų parengtos mokymų programos

Kvalifikacijos tobulinimo renginiai gali būti organizuojami tiek Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešojoje bibliotekoje, tiek Šiaulių ir Telšių apskričių savivaldybių viešosiose bibliotekose ar kitur. Jei pageidautumėte mūsų parengtų mokymų, pranešimų, ar norite dalyvauti stažuotėje, prašome kreiptis:

Vyr. metodininkė 
Paulina Sprindžiukaitė
Tel. +370 41 52 37 48
El. paštas paulina.sprindziukaite@savb.lt

Programos tikslai

Atnaujinti mokyklų bibliotekų ir viešųjų bibliotekų specialistų profesines žinias, plėtoti kompetencijas ir gebėjimus, kelti jų kvalifikaciją. Skatinti kokybiško turinio informacijos išteklių kaupimą, optimizuojant bibliotekos informacijos išteklių fondo valdymą, gerinant vartotojų poreikius atitinkančią fizinę ir informacinę infrastruktūrą.

Programos uždaviniai 
  1. Apžvelgti pagrindinius Lietuvos bibliotekų fondų organizavimą reglamentuojančius dokumentus. 
  2. Išsiaiškinti Lietuvos bibliotekų dokumentų fondo modeliavimo principus, apskaitos ir tvarkymo objektus, bendrąsias nuostatas.
  3. Supažindinti bibliotekų darbuotojus su Lietuvos bibliotekų fondų struktūra pagal įvairius kriterijus. 
  4. Pristatyti informacijos išteklių išdėstymo būdus, pagrindinius principus, lentynų ir patalpų apipavidalinimo reikalavimus remiantis Lietuvos ir užsienio bibliotekų praktika. 
  5. Supažindinti su dokumentų fondo apsaugos nuostatomis, pagrindiniais reikalavimais.
  6. Suteikti žinių ir praktinių bibliotekos informacijos išteklių fondo formavimo įgūdžių.
Programos aprašymas  Baigę mokymus dalyviai įgis naujų žinių ir kompetencijų, kaip kokybiškai atrinkti ir pateikti informaciją. Gebės optimaliai organizuoti, valdyti, tvarkyti savo įstaigos išteklių fondą, remdamiesi Lietuvos ir užsienio bibliotekų praktika. 
Trukmė  8 akad. val. 
Programos autorė Jolita Rimeikienė, Informacijos išteklių skyriaus vyr. bibliotekininkė-metodininkė
Programos tikslas

Suteikti teorinių ir praktinių žinių apie ekslibriso kūrimo galimybes ir resursus regiono viešosiose bibliotekose.

Programos uždaviniai 
  1. Pristatyti ekslibriso istorinę raidą ir grafikos technikas.
  2. Pristatyti ekslibriso kūrimo priemonių paketus: 1 paprastą, 1 sudėtingą.
  3. Sukurti ekslibrisą.
Programos aprašymas  Dalyviai susipažins su ekslibriso sąvoka, jo panaudojimo galimybėmis ir technologinėmis kūrimo subtilybėmis.
Trukmė  4 akad. val. 
Programos autorė Lolita Kivickienė, Kultūros paveldo tyrimų ir sklaidos skyriaus edukatorė
Programos tikslas

Ugdyti bibliotekininkų įgūdžius lavinant ikimokyklinio ir pradinio amžiaus vaikų emocinį intelektą, pasitelkiant emocinio intelekto žaislus kimočius. 

Programos uždaviniai 
  1. Supažindinti specialistus su emociniu intelektu, emocinio intelekto komponentais, apibrėžtimi.
  2. Pateikti teorinių įžvalgų analizę apie emocinio intelekto ugdymo(si) svarbą vaikams.
  3. Supažindinti bibliotekų specialistus su emocinį intelektą ugdančiais žaislais kimočiais.
  4. Pristatyti emocinį intelektą ugdančias strategijas ir veiklas pasitelkiant kimočius.
  5. Aptarti emocinio intelekto ugdymo(si) galimybes bibliotekoje.
Programos aprašymas  Mokymų metu dalyviai supažindinami su ikimokyklinio ir pradinių klasių vaikams skirta emocinio intelekto ugdymo su kimočiais programa. Kimočiai – edukaciniai žaislai, su kuriais vaikai mokosi išsakyti savo emocijas, jas valdyti, pažinti save ir įgyti pasitikėjimo. 
Trukmė  4 akad. val. 
Programos autorė Giedrė Čarienė, Informacinių, edukacinių ir kultūrinių paslaugų skyriaus vyr. bibliotekininkė 
Programos tikslas

Tobulinti bibliotekų specialistų gebėjimus naudotis pateikčių pristatymų IKT programomis ir jų įrankiais.

Programos uždaviniai 
  1. Pristatyti bendruosius pateikčių kūrimo patarimus ir principus;
  2. Pristatyti pateikčių kūrimo programas („Canva“, „Google Slides“, „Prezi“, „Sway“, „Genially“) ir jų įrankius;
  3. Supažindinti su pateikčių kūrimu „Canva“ programoje ir praktiškai ją išbandyti;
  4. Suteikti žinių apie pateikčių pristatymo galimybe, jų įrašymą, dalinimąsi per „Zoom“ ir „Teams“ programas.
Programos aprašymas  Mokymų dalyviai susipažins su pateikčių rengimo principais. Bus pristatytos įvairios programos, kurios gali būti panaudojamos pateikčių kūrimui. Dalyviai praktiškai išbandys programas ir pabandys patys kurti bei pristatyti savo pateiktis.
Trukmė  6 akad. val. 
Programos autorė Paulina Sprindžiukaitė, Bibliotekų plėtros skyriaus vyr. metodininkė
Programos tikslai

Tobulinti bibliotekininkų gebėjimus naudotis skaitmeninėmis technologijomis. Skatinti kūrybiškumą pritaikant mobiliųjų skaitmeninių įrenginių programėles bibliotekų veiklose. 

Programos uždaviniai 
  1. Supažindinti su mobiliųjų įrenginių operacinėmis sistemomis. 
  2. Pristatyti ir išmokyti naudotis internetinėmis failų saugyklomis „Dropbox“, „Google diskas“, „One Drive“. 
  3. Supažindinti bibliotekų specialistus su planšetinių kompiuterių valdymu, taikomųjų programėlių naudojimu. 
  4. Išmokyti sukurti QR kodą ir jį panaudoti bibliotekos veikloje. 
  5. Išmokyti sukurti interaktyvią viktoriną naudojant internetinę programėlę „Kahoot“. 
  6. Išmokyti naudoti papildytos realybės programas „Augment“, „Quiver“, „Google Translate“ ir kt. 
  7. Pristatyti knygas su papildytos realybės programomis. 
  8. Išmokyti naudotis knygų skaitymo programomis, parsisiųsti norimą knygą. 
Programos aprašymas  Šiomis dienomis viena iš viešųjų bibliotekų veiklos krypčių – bibliotekos vartotojų informacinių gebėjimų ugdymas. Norint kokybiškai aptarnauti bibliotekos vartotojus, vesti inovatyvius edukacinius užsiėmimus, bibliotekos darbuotojams pravartu būti susipažinusiems su moderniomis technologijomis, jų praktiniu panaudojimu. 
Trukmė  6 akad. val. 
Programos autorė Jolita Rimeikienė, Informacijos išteklių skyriaus vyr. bibliotekininkė-metodininkė
Programos tikslas

Supažindinti su papildytos ir virtualios realybės kūrimu ir panaudojimu. 

Programos uždaviniai 
  1. Paaiškinti, kas yra papildyta ir virtuali realybė, aptarti jos panaudojimo būdus. 
  2. Pristatyti papildytos ir virtualios realybės kūrimo programas. 
  3. Praktiškai išbandyti papildytos / virtualios realybės kūrimą „CoSpaces Edu“ programa. 
  4. Apžvelgti ir „pavaikščioti“ sukurtose papildytos / virtualios realybės erdvėse naudojant planšetinius kompiuterius ar VR akinius. 
Programos aprašymas  Šiandieninis Z ir Alfa kartos vaikų ugdymas yra glaudžiai susijęs su technologijomis ir mokymusi pasitelkiant interaktyvius ir įtraukius būdus. Istorijos kūrimas virtualios realybės aplinkoje yra vienas iš tokių būdų. Jo metu vaikas mokosi, ne tik kaip geriau perteikti istoriją, kurti siužetą, bet kartu suteikiama erdvė atsiskleisti jo kūrybiškumui ir žaismingai susipažinti su programavimo principais. Ši veikla gali būti integruojama ir siejama su pamokų turiniu – taip būtų skatinamas mokytojų ir bibliotekos darbuotojų bendradarbiavimas. 
Trukmė  5 akad. val. 
Programos autorė Paulina Sprindžiukaitė, Bibliotekų plėtros skyriaus vyr. metodininkė 
Programos tikslai

Ugdyti bibliotekų darbuotojų skaitymo skatinimo užsiėmimų organizavimo įgūdžius. Skatinti bibliotekų specialistus plėsti paslaugas ir inovatyvias veiklas vaikams, turintiems ASS ar kitų kalbos ir komunikacijos sutrikimų. 

Programos uždaviniai 
  1. Supažindinti bibliotekų specialistus su „Sensorinių skaitymų“ užsiėmimų specifika ir nauda. 
  2. Supažindinti mokymų dalyvius su metodiniu leidiniu „Išlaisvinti herojai: sensoriniai skaitymai bibliotekose“. 
  3. Pristatyti pagrindinius „Sensorinių skaitymų“ užsiėmimų organizavimo žingsnius: knygų atrankos kriterijus, atsižvelgiant į užsiėmimo dalyvių gebėjimus, priemonių paieškos ir gamybos galimybes, užsiėmimo eigos planavimą, registracijos organizavimą. 
  4. Pademonstruoti pagrindines priemones (universalias ir skirtas konkrečioms istorijoms skaityti), naudojamas vedant „Sensorinių skaitymų“ užsiėmimus. 
  5. Aptarti specifinius „Sensorinių skaitymų“ programos ypatumus vaikams, turintiems ASS ir kitų kalbos ir komunikacijos sutrikimų. 
  6. Pateikti reikšmingų nuorodų ir rekomendacijų, naudingų organizuojant „Sensorinių skaitymų“ užsiėmimus bibliotekose. 
Programos aprašymas 

Nors Lietuvoje nėra pateikiamas tikslus autizmo spektro sutrikimą turinčių vaikų skaičius, bet yra žinoma, kad bendras autizmo bei kalbos ir komunikacijos sutrikimų turinčių vaikų skaičius nuolat auga, todėl svarbu gebėti su jais dirbti ir bibliotekoje bei teikti jiems naujas ir vertingas paslaugas. Sensoriniai skaitymai – viena tokių veiklų. Sensorinių skaitymų užsiėmimai ypač aktualūs siekiant ugdyti vaikų, turinčių autizmo spektro arba kalbos ir komunikacijos sutrikimų, kalbėjimo, darbo grupėje, komunikavimo įgūdžius.

Trukmė  7 akad. val. 
Programos autorė Vaida Antanaitienė, Informacinių, edukacinių ir kultūrinių paslaugų skyriaus vyr. bibliotekininkė-metodininkė
Programos tikslas

Tobulinti bibliotekininkų gebėjimus naudotis naujosiomis technologijomis kuriant virtualias parodas. 

Programos uždaviniai 
  1. Supažindinti bibliotekų specialistus su virtualių parodų elektroninėje erdvėje rengimo specifika, medžiagos šioms parodoms atranka ir techniniu parengimu.
  2. Supažindinti su virtualios parodos reklama ir viešinimu.
  3. Suteikti žinių, kaip naudotis „Google“ programos nemokamais įrankiais kuriant virtualią parodą.
Programos aprašymas  Baigę mokymus dalyviai įgis naujų žinių ir kompetencijų, reikalingų kuriant virtualias parodas. Mokymuose aptariamas parodos koncepcijos kūrimas, medžiagos virtualiai parodai rinkimas, techninis medžiagos parengimas ir autorių teisių laikymosi principai.  
Trukmė  5 akad. val. 
Programos autorė Audronė Baškienė, Kultūros paveldo tyrimų ir sklaidos skyriaus vyresn. bibliotekininkė-metodininkė